DOKAZ DA AUTOMOBILI NE MORAJU BITI PRESKUPI
Dinamička prezentacija tri najvažnija Cheryja, održana u Beogradu, označila je zvanični početak nastupa ovog brenda i za tržište Bosne i Hercegovine, te početak prodaje ovih automobila. Tako će Chery, posredstvom Grand Automotive iz Sarajeva, inače ovlaštenog uvoznika za BiH, već kroz nekoliko dana krenuti u aktivnu prodaju tri crossovera – FX, Tiggo 7 Pro i Tiggo 8 Pro.
Vjerovali ili ne, danas u Kini postoji više od 2.300 automobilskih brendova. Istina je da je većina ograničena na vlastito tržište, ali postoje i oni čija je proizvodnja orijentisana na globalno tržište, ali i oni koji vlastite pogone već imaju i van teritorije Kine. Stvari su postale vrlo ozbiljne, kada se kineska automobilska industrija u potpunosti počela oslanjati na vlastite resurse, ali nakon što su dobro izučili evropsku i japansku školu. “Tamo” je potpuno drugačije nego u ostatku svijeta, pa njihov princip polako daje velike globalne rezultate. Tako pored anonimnih lokalni brendova postoje i oni čije su ambicije puno veće. Podsjetimo i na to da globlna automobilska industrija godišnje producira između 60 i 80 miliona automobila u čemu kineski izvoz igra sve veću ulogu.
Kineski proizvođači vrlo planski i vrlo sistematično osvajaju sva svjetska tržišta i kako se čini tradicionalni principima već nedostaju pravi odgovori. To je danas veoma izraženo kad su u pitanju električni automobili, ali kineska industrija ne ostaje dužna ni kada su u pitanju konvencionalni automobili. Evropa je već u paničnoj potrazi za pravim odgovorima, jer najznačajniji kineski brendovi već grabe dobar dio tržišnog kolača. Kada je u pitanju BiH, do sad je zvanično nastupio samo MG i to prije godinu dana, a već smo u prilici reći da niko nije očekivao ovako dobar odziv sa tržišta.
Promociji drugog kineskog automobilskog brenda, koji će nastupiti u BiH, upravo smo prisustvovali, što je još jedan dokaz da šale s industrijom ovog porijekla definitivno nema. Drugi je Chery, relativno mlad kineski automobilski brend koji je od svog osnivanja 1997. godine stigao proći kroz sve faze i kroz vrlo turbulentnu historiju. Iako je tek deveti po veličini proizvođač automobila u Kini, od 2003. godine najveći je kineski izvoznik automobila – godišnje izveze oko pola miliona automobila. Chery je u mješovitom vlasništvu, ali gazduje i s još nekoliko brendova, pa je statistika zabilježila da su u jednom trenutku 2012. godine proizvodili više od 100 različitih modela.
Orijentacijom na izvoz pokazali su da dobri automobili nužno ne moraju biti skupi, pa globalno nastupaju s vrlo konkurentnim cijenama i u potpunosti se prilagođavaju lokalnim tržištima. Regionalna novinarska promocija brenda i modela koji će biti dostupni pokazala je upravo to – nevjerovatnu cjenovnu konkurentnost i vrlo ozbiljne garancije.
Kad je u pitanju tržište BiH, Grand Automotive iz Sarajeva, inače ovlašteni uvoznika za BiH, kupcima će ponuditi tri modela – FX, Tiggo 7 Pro i Tiggo 8 Pro. Prvi primjerci na naše tržište već stižu, pa će oni koje možda zanimaju ovakvi automobili moći iz prve ruke saznati kako izgledaju i šta mogu. Uvoznik obećava i testne vožnje, i prilično je siguran u tržišni uspjeh.
Chery će, dakle, za sad na bh. tržištu nastupati sa tri spomenuta modela. Najmanji od njih je FX – kompaktni crossover dužine 440 centimetara, što je zapravo dužina koja bi trebala odgovarati većini. Jasno je da je FX crossover izraženih aerodinamičkih karakteristika, ali se radi o stilskim elementima na karoseriji koji i dizajnom i oblikom čine vrlo dobar kompromos. Chery FX je tako automobil na kojem nećete moći pronaći do sad viđene stilske elemente s drugih evropskih ili japanskih automobila.
Glavna vizuelna karakteristika je neobično stilizovana prednja maska, koja praktično ide od jednog do drugog boka. Ovakva rješenja za sad su samo odlika nekih automobila porijeklom iz Kine. Kompaktni crossover ima siluetu čija se krovna linija vidno spušta prema stražnjem dijelu što mu daje “ozbiljan” izgled, ali i povoljnije aerodinamičko rješenje. Teško da ćete iznuta moći prepoznati porijeklo, jer se radi o oblicima koji su u nekim slučajevima napredniji od automobila evropskog ili japanskog porijekla. Potpuno digitalizovana unutrašnjost nema elemenata karakterističnih za automobile prethodnih generacija – tabla s instrumentima je široki displej neobičnog oblika koji u jednom paketu objedinjuje i osnovne instrumente i digitalni panel multimedijalnog sistema.
Inženjerima i stilistima Cheryja je bilo neobično važno da sjedišta učine vrlo doiminantnim dijelom unutrašnjosti, pa ćemo u ovom automobilu primijetiti sjedišta sportskog izgleda s uzorkom kože koja je proštepana ili gravirana po uzoru na najbolje primjerke evropskog porijekla. Slično je i straga, gdje dezen prati onaj sprijeda, mada će putnicima natprosječne visine nedostajati malo prostora za glavu. Chery FX će nam stizati s jednim benzinskim 1,6-litarskim turbomotorim snage 186 KS i s 273 Nm obrtnog momenta, te s jednim automatskim sedmerostepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom. Budući da je kompaktan i relativno lagan, zaista može pružiti veliku zabavu u vožnji, a pogotovo zbog toga što su mu osigurana tri načina vožnje koji se biraju dodirom tastera. Do 100 km/h stiže za 8 sekundi.
Ovaj automobil je gradiran u tri vrlo bogata paketa opreme – prvi se može dobiti po cijeni od 53.000 KM, drugi po cijeni od 58.000 KM i treći po cijeni od 59.000 KM.
Tiggo 7 Pro je SUV nešto drugačijeg koncepta, pa Chery njime cilja na sasvim drugačije kupce. Konvencionalni je dvovolumen, povišene karoserije, što mu daje vizuelne i praktične kakarkteristike SUV-a. I prema osnovnim konturama i prema detaljima karoserije, jasno je da se radi o automobilu koji bi mogao biti kompromis u nekoliko segmenata. Nenapadnih stilskih elemenata podsjeća na većinu evropskih ili japanskih konkurenata pa cilja na populaciju koja u crossoverima srednje veličine ili u takvim gradskim SUV-ovima vide ozbiljan porodični automobil natprosječnih sposobnosti.
Prednja maska je konvencionalnog oblika, ali autentične bordure, dok trendove prate veliki zasebni “otvori” na krajevima u kojima su smješteni sekundarni svjetlosni elementi. Oni glavni smješteni su na uobičajenim pozicijama i puno su veći.
Unutrašnjost je iznenađujuće luksuzna i naravno, gotovo u potpunosti digitalizovana. Klaster s instrumentima je zapravo displej dijagonale 12,3 inča, ali je “uglavljen” u okvire konvencionalnih tabli s instrumentima, dok je displej multimedije dijagonale 10 inča, osjetljiv na dodir, pozicioniran na vrhu vozačke konzole. Untrašnjost je uglavnom obložena vještačkom kožom i prošivena kontrastinim štepovima, a sve je kombinovano s plastičnim panelima različite tvrdoće i kvaliteta, što nalazimo na oblogama vrata. S međuosovinskim rastojanjem od 267 centimetara i s ukupnom dužinom od 450 centimeta, pravi je predstavnik srednje klase u kojem će se na stražnjim sjedištima udobno smjestiti tri putnika, dok će u prtljažni prostor stati 475 litara. Mogućnost preklapanja stražnje klupe ostavlja prostor od 1.500 litara do ivice prozora.
U njemu je motor istih karakteristika kao i u manjem modelu FX, ali su zbog veće mase i oblika, dinamičke karakteristike nešto umjerenije. Tiggo 7 Pro je kupcima ponuđen u dva vrlo bogata paketa opreme – niži sadrži čak 81 stavku dok napredniji ima još 13 više. Tiggo 7 Pro će kupce u BiH koštati od 56.000 do 60.000 KM.
Najveći i najluksuzniji model novopridošlog Cheryja u BiH je Tiggo 8 Pro. I on je “za broj” veći od prethodnog modela, pa u dužinu broji 472,2 centimetra, dok između osovina ima već vrlo ozbiljnih 271 centimetar. I to mu je ustvari osnovna karakteristika koja definiše namjenu. Vizuelno je vrlo sličan manjoj “sedmici”, ali postoji odmak u vidu nešto drugačijih stilskih dodataka i bordura. Veću čeonu projekciju definišu mu veće i širina i visina, pa i dodatni elemeni na dnu prednjeg dijela, što mu daje novu dozu “ozbiljnosti”.
Sasvim sigurno se radi o vrlo naprednom SUV-u koji je namijenjen kupcima nešto istančanijih prohtjeva, pa čak i kupcima koji bi ovakav automobil koristili u poslovne svrhe. To potvrđuju i oprema i način kako je složena unutrašnjost, a pogotovo profilisana sjedišta u potpunosti presvučena perforiranom kožom i s autentičnom bordurom po cijeloj površini. Dodatno svemu, ovaj SUV ima i treći red sjedišta.
Cijela konzola ima nešto konvencionalniji izgled što ovaj auto upravo i svrstava u segment biznis-automobila ove klase – tabla s instrumentima je LCD displej smješten u konvenvencionalne okvire, a displej infotainmenta se nalazi na vrhu konzole. Osjetljiv je na dodir, a uz zanimljivu grafiku preko njega se utječe na većinu varijabilnih postavki. Oba su ponuđena s dijagonalom od 12,3 inča. Straga je stilizovan i konstruisan u identičnom duhu, a zbog velikog međuosovinskog razmaka i velike ukupne visine (174,6 cm) prostora neće manjkati ni za tri putnika. Na treći red sjedišta pristupa se preklapanjem bočnih sjedišta u drugom redu i jasno je da na njima mogu putovati putnici manjih gabarita.
I u ovom Cheryju je identičan pogonski sistem, pa prednje točkove preko sedmerostepenog automatika s dva kvačila pogoni 1,6-litarski turbobenzinski motor ukupne snage 186 KS. Jasno je da od najvećeg Cheryja ne možemo očekivati sportske performanse, pa se u vožnji osjete nešto sporije reakcije mjenjača i nešto sporije postizanje najvišeg broja obrtaja. Upravo zbog toga Chery 8 Pro predstavlja dobar izbor za zrelije porodice i za poslovne ljude kojima su na listi prioriteta luksuz i udobnost.
“Osmica” na okolna, pa i na bh. tržište stiže u samo jednom paketu opreme, a za bh. kupce je definisana cijena od 66.000 KM.
Prema najavama Nikole Ivaniša, regionalnog brend-menadžera za Chery, prve ozbiljnije prodajne rezultate očekuju tek naredne godine. Iako su u Srbiji zvanično krenuli s prodajom još početkom avgusta, a u ostatku balkanskih zemalja upravo kreću, prerano je govoriti o konkretnim količinama, mada su očekivanja vrlo ozbiljna. Zanimljivo je i to da najviše očekuju od modela Tiggo 8 Pro, njihovog najvećeg i najskupljeg SUV-a, upravo zbog prirode tržišta na kojem nastupaju.
Posebno ističu garantne uslove od 7 godina i 150.000 pređenih kilometara. Ivaniš tvrdi da su najbliža skladišta već spremna čak i za veće narudžbe pa su prve količine dostupne praktično odmah po uplati, a za posebne verzije ili za modele koji trenutno ne budu dostupni odmah, moguće je vrijeme čekanja do tri mjeseca.