KRADLJIVAC POGLEDA
Kineski automobili u BiH više nisu sporadična pojava
Više i ne možemo reći da smo imali nesvakidašnju priliku iscrpno testirati jedan moderan kineski automobil, jer su primjerci kineske automobilske industrije sve više prisutni na tržištima evropskih zemalja, pa i BiH. U našoj redakciji bili su modeli MG-a eHS i ZS, ali smo nekoliko puta do naših čitalaca prenosili informacije o dolasku i Cheryja, još jednog velikog kineskog brenda na tržište BiH.
Uvijek je zanimljivo probati nešto novo, mada automobile Cheryja već nekoliko godina ne možemo smatrati egzotikom. Krenuli su prije 35 godina, a samo im je nekoliko godina trebalo da na velika vrata uđu na evropski “stage”. Usput, iako nisu najveći kineski proizvođač automobila, najveći su kineski izvoznik automobila.
Kako god, Chery je krajem oktobra ozvaničio prisusutvo i na tržištu BiH, a prvi kupci su odmah potom u svoj imovinski karton upisali svoje primjerke i to na “neviđeno”. Hrabri, pametni ili potpuno nepromišljeni?!
Provjeren recept – Crossoveri i SUV-ovi
Chery je u BiH krenuo s najmanjim FX-om, srednjim Tigom 7 Pro i najvećim Tigom 8 Pro. Svi su SUV-ovi ili crossover, i svi odreda imaju identičan motor – jedan turbobenzinac od 186 KS, što olakšava izbor, naručivanje, a pogotovo servisiranje.
Krenuli smo s prvim i vozili – FX, crossover koji izgleda poput većine sličnih s nekim evropskim pasošem, možda i japanskim ili korejskim, s kojima dijeli približne proporcije i dužinu. Neobičan je izgledom i dobrim dijelom je i autentičan, jer Chery uglavnom koristi vlastita stilska rješenja. Dizajnom, oblikom, motorom, unutrašnjim uređenjem, pa i cijenom, očigledno je namijenjen mlađim kupcima. Upravo zbog toga nije teško primijetiti prednju masku kao najupečatljivije stilsko obilježje zasnovano na trodimenzionalnoj optičkoj iluziji. Vjerovatno se radi o rijetko viđenom rješenju koje će, barem jedno vrijeme, biti moderno i popularno. I to je jedan novi, možda i neistraženi dio automobilskog dizajna čije vrijeme tek dolazi. Naravno da su Kinezi cjelinu začinili uskim stilizovanim LED dnevnim svjetlima, bez kojih je danas teško zamisliti i jedan moderan automobil ove kategorije. Upravo zbog toga je krao poglede sa strane, jer do sad na cestama nije viđeno ništa slično.
Koliko je sprijeda zanimljivo rješenje maske, toliko je intrigantan kompletan profil, jer samo jednu trećinu čine ostaklene površine, pa uz zatamnjena bočna stakla u drugom redu, sve izgleda vrlo kompaktno. Silueta je također blago spuštena prema kraju, pa cijela forma malo miriše na Gran Turismo. Sporta dakle ovdje ne nedostaje, pa je jasno zbog čega FX-om ciljaju upravo na mlađe i temperamentnije kupce, još uvijek zdravih leđa.
Straga već možemo nazrijeti linije Lexusa NX-a, pa je to jedino što bismo mogli ocijeniti kao već viđeno, mada glavni teret dizajna nose veliki krovni spojler i simulacija završetaka izduvnih cijevi.
Uz povišen klirens (18 cm), dvovolumensku formu, sportsku siluetu i zanimljive stilske detalje, možda bi mu jedino bolje stajali za broj veći (i širi) točkovi.
Slobodno uđite i sve nekadašnje predrasude ostavite iza zatvorenih vrata
Predrasude o jeftinoj i nekvalitetnoj unutrašnjosti kineskih automobila pale su još kad smo detaljno prošli kroz prve MG-ove modele u BiH, mada na identičnu priču nailazimo i kod Cheryja FX-a. Iako trenutno najmanji i najjeftiniji u ponudi, FX nije nikakav lakmus-papir i niti je samo pokušaj pred prvim kupcima.
FX u ovom trenutku jeste najmanji Cherry i zbog toga ima najmanju unutrašnjost. Međuosovinsko rastojanje od 263,8 cm sasvim je dovoljno da u solidnom prostoru preveze četvero, pa i petero, i to bez velike gužve straga. Za utjehu, i vozač i suvozač su doslovno oklopljeni, što je u neku ruku i bio cilj konstruktora, a dodatno svemu, gledaju kroz nešto uže bočne prozore. On je sportski crossover koji vozaču mora dati takav osjećaj. Vozač je kao na poziciji pilota borbenog aviona, jer je sa svih strana okružen imobilijarom i instrumentima. To, naprosto, ne znači da mu neće biti ugodno i da neće moći zauzeti idealnu poziciju.
Automobil sa sportskim štihom jednostavno mora pružiti takav osjećaj, pa je i pregled kroz stražnje staklo malo ograničen. Zbog toga su sjedišta gotovo idealna, a osnovne upravljačke komande nadohvat ruke. Ono što je manje važno, i što se povremeno koristi, smješteno je na konzoli i na ekranu multimedije. Zanimljivo je to što ovaj automobil ima stilizovani dugački panel po vrhu konzole, na kojem su dva displeja dijagonala po 10,25 inča – jedan je osnovni panel s instrumentima i velikim brojem informacija, a drugi je konvencionalni displej osjetljiv na dodir preko kojeg je moguće dobiti neke informacije, ali i utjecati na osnovne postavke. Važno je i to što je dosta funkcija (na vrijeme) vraćeno na dobre stare pozicije pa je digitalno upravljanje preko displeja zaista svedeno na minimum.
Na kartu luksuza odigrali različitim materijalima i odlično dizajniranim detaljima
Kinezi nisu propustili priključak u globalne stilske trendove pa se u ogromnom centralnom grebenu nalazi veliko otvoreno spremište za sitnice. Praktično je, u njemu je dovoljno prostora, a dostupna su dva USB priključka i jedan izvor napona 12 volti. Greben je možda i veći nego što bi trebao biti, ali se na njegovom vrhu nalaze dvije ergonomske pozicije za pametne telefone, što su ujedno i bežični punjači.
Na kartu luksuza odigrali su s oblikom ručice automatskog mjenjača, masivnim kožnim rukohvatima s unutrašnje strane vrata, stilizovanim prekidačima, te brušenim umecima u oblogama na vratima. Jeftinoću ćete vrlo teško pronaći i jasno je da su se svojski potrudili da vješto sakriju sve ono što bi moglo poslati bilo kakvu lošu sliku. S druge strane, “pod rukom” nema šanse da osjetite bilo šta izuzev kvalitetnim materijala i ujednačenih spojeva bez zazora.
Straga nije tako bogato kao sprijeda, ali postoji zanimljiv detalj na leđima prednjih sjedišta. “Otvor” bez praktične funkcije je tu samo da na još jedan eksponent podigne opšte mišljenje o luksuznijoj opremi. Inače stražnja sjedišta stilski prate prednja, a u naslonu za leđa je masivni preklopni naslon za ruke koji se prema potrebi može i sklopiti.
Interesantno je i u prtljažniku mada je njegova osnovna zapremina samo 292 litra, a maksimalna 360 litara. Izdijeljen je u tri etaže, vrlo je jednostavan, a ispod svega se krije klasična rezervna guma, pa je FX jedan od rijetkih automobila današnjice u kojem ćete pronaći ovu tradicionalnu postavku, što objašnjava spomenute brojeve.
Benzinska rukavica u lice dizelskoj konkurenciji
Kineski proizvođači nisu pretjerano maštoviti kad su u pitanju motori, pa ni Cherry koji je aktuelnu ponudu ograničio na svega pet benzinaca (naravno uz nekoliko hibrida i električnih modela). Da se nezavaravamo, ni kod drugih proizvođača istog porijekla nije ništa drugačije. O dizelima nikad nisu izustili ni jednu riječ, što je bila jeftino kupljena ulaznica za evropsko tržište. Kad je riječ o jugoistoku Evrope na kojeg su tek stupili, prilike su do kraja pojednostavili – jedan za sve! Ispod prednjeg poklopca je 1,6-litarski turbobenzinski motor s kakvim se bh. kupci do sad nisu sretali.
Na papiru je obećavalo – 1.498 kilograma, 186 KS i 273 Nm dostupna od 2.000 pa sve do 4.000 obr/min, što je odličan odnos mase i snage i što je još važnije, sve je bilo dostupno vrlo nisko. Po prirodi nije pretjerano iznenađivalo, budući da je u pitanju turbomotor. Uz automatski mjenjač sa 7 stepena prenosa kroz dvije naizmjenične osovine, tehnički bi trebalo biti i više nego dovoljno u svim režimima. Na papiru je zvučalo obećavajuće, ali u praksi činilo se još i boljim!? Zbog toga smo požurili da izmjerimo – od 60 do 100 km/h stizao je za 5,4 sekunde, a od 80 do 120 km/h za 6 sekundi. Izvrsno, i uz napomenu da uvijek mjerimo samo u osnovnim postavkama rada, jer ih obično postoji nekoliko.
Na slična međuubrzanja navikli smo samo kod ozbiljnijih turbodizelskih motora, što je dokaz da moderni benzinci još nisu izustili svoju posljednju riječ.
Želite li ga čuti, pustite ga “u crveno”
Motor će uz odlučnije stiskanje papučice gasa malo sačekati, ali uglavnom dok mjenjač stigne prebaciti stepen ili dva, pa čak i tri, niže budući da je prenosni odnos ključan za silovitija ubrzanja. Dinamično krene čak i niže od 2.000 obr/min, ali pravu eksploziju snage imamo tek na oko 2.500 obr/min, što je garancija da će vas “izvaditi” čak i u nepromišljenim egzibicijama. Želite li biti umjereni, radilicu motora nikad ne morate natjerati ni na 2.500 obr/min. Čak i u tom režimu biće dovoljno i za temperamentnu vožnju, što će se pokazati i kod potrošnje. Tih je upravo dotle, nakon čega se počinje oglašavati nešto dubljim glasom koji traje sve do “crvenog”, ali su takvi obrtaji potrebni samo u rijetkim prilikama. Ostatak zaista može proći vrlo tiho i vrlo glatko, mada ćete povremeno osjetiti skriveno “šaltanje” mjenjača s dvostrukim kvačilom.
Vozite li brže po oštrim neravninama, odozdo ćete čuti (i osjetiti) većina udara, no uobičajeni makadam progutaće kao od šale, a po ravnom asfaltu će ići tiho kao po jastuku. Premekan otpor upravljača će u zavojitoj cesti pružiti osjećaj da je ispod previše klizavo, što bi moglo djelovati kao svojevrsna uzbuna da se malo podigne noga s papučice gasa. Sportske aspiracije ovog turba moguće je iskusiti prebacivanjm upravo u način vožnje Sport, čime motor postaje malo agilniji i kad mu mjenjač dopušta puno više obrtaja, čime obrtni moment dolazi do izražaja u punom svjetlu. Tada i osjet upravljača postaje onaj pravi, pa su informacije “odozdo” puno realnije.
Chery FX je na kraju testa trošio 6,8 litara benzina, što je puno ispod deklarisanog prosjeka. Najniže što smo uspjeli bilo je 5,9 i to na otvorenoj cesti. Nešto dinamičnijom vožnjom možete očekivati potrošnju do 7 litara, a u gradskim uslovima vožnje do 8.
FX, nažalost, nema opciju pogona na svim točkovima. Chery je pristao na taj kompromis i time ovaj automobil cjenovno približio većem broju kupaca. On je samo zavodljivi crossover nenamijenjen vožnji urbanim cestama na kojima može pokazati sve što zna.
Da li biste se usudili?
Možda i biste, jer je cijena ovakvog primjerka 53.000 KM, a možda i zbog garancije od 150.000 kilometara i 7 godina.
IZVOR: https://proauto.ba/test-chery-fx-1-6-t-gdi-7dct-2wd-comfort/